Boligselskapets hjemmeside bør oppfattes levende, inspirerende og informativ for eier og beboer i et boligselskap. For å ivareta dette, er det naturlig at flere i styret har tilgang til å redigere og publisere på nettsiden. Hvem som har tilgang til dette, bestemmes av styret. 

Som administrator og redaktør, har man mange muligheter til selv å bestemme hvordan hjemmesiden skal se ut, samt hva den skal inneholde og tilby besøkende. Vi har her samlet noen sentrale tjenester som styret kan dra nytte av i Naborom. 


Innhold

Styret har anledning til å publisere både offentlig og lukket informasjon på hjemmesiden. Den offentlige informasjonen vil for eksempel være nyttig for meglere og potensielle kjøpere i boligselskapet. Hjemmesiden er da et viktig uttrykk for hvordan boligselskapet er og oppfattes. Den lukkede delen av hjemmesiden vil derimot kunne inneholde mer sensitiv informasjon som besøkende som ikke bor eller eier i boligselskapet, trenger innsyn i.

Innhold for beboer

Styret har også muligheten til å gjøre en del av hjemmesiden tilgjengelig kun for eiere og beboere. Denne lukkede delen krever innlogging og er derfor et ypperlig sted for publisering av nyheter, arrangementer, rammeavtaler og annen relevant informasjon. Dersom styret er kjent med hvilke temaer de til stadighet får henvendelser om, kan de enkelt samle disse på en side med ofte stilte spørsmål og svar. Et slikt oppslagsverk kan være med på å redusere antall henvendelser og bidra til at styret kan bruke ressursene på saker som krever mer oppmerksomhet.

Sende meldinger - push, e-post eller SMS

Naborom er basert på en sosial nettverksplattform. Det gir styret muligheten til å kommunisere med én eller flere beboere/eiere via e-post, pushvarsel i Naborom-appen eller SMS. I tillegg kan beboere, gjennom Naborom, kontakte hverandre direkte. Snakk gjerne med oss om dine kommunikasjonsbehov så vil vi kunne hjelpe deg med hvordan dere best kan håndtere deres flyt.

Les mer om Naborom-appen

Arrangementer og aktiviteter

Muligheten til å delta i felles aktiviteter i et boligselskap, er med på å skape et sterkere samhold. Derfor har Naborom gjort det enkelt å invitere til arrangementer eller fellesprosjekter. I vår løsning har beboer eller eier mulighet til å kommentere, legge til aktivitet i egen kalender og dele arrangementet videre. Som arrangør har vi i tillegg gitt deg muligheten til å sette opp maks antall deltakere og eventuelt aktivere venteliste dersom et arrangement med begrensede plasser, blir fylt opp. Og om dere har prissatt arrangementet, kan dere enkelt aktivere billettsalg på hjemmesiden.

Nyhetsbrev

Ulike boligselskap har også ulike preferanser når det kommer til hvordan eierne skal holdes oppdatert med nyheter eller annen informasjon. Derfor har vi også lagt til nyhetsbrev-funksjonen. Ved bruk av denne løsningen, kan styret samle siste nytt i et ukentlig, månedlig eller årlig nyhetsbrev – eller når det måtte passe. Løsningen gjør det mulig å ta i bruk maler hvor det er enkelt å legge inn tekst, bilder og en eventuell viderekobling til relevant sted på hjemmesiden eller annen ekstern nettside. Det er i tillegg en enkel sak å administrere hvem som skal motta nyhetsbrevet og ikke. Skulle det vise seg at beboer eller eier ikke ønsker å motta nyhetsbrev, kan de enkelt melde seg av - uten at styret trenger å foreta seg noe.

Nettbutikk

Det oppstår stadig behov for eier/beboer å foreta en bestilling som må gå gjennom styret. Det kan være flere fellestjenester, som; nøkler, polletter til fellesvaskeriet, osv. Dersom en beboer har mistet eller får behov for flere nøkler, er det derfor enkelt å gjøre noe med saken. Derfor har vi lagt til en løsning som gjør det mulig å opprette en nettbutikk der beboer uanstrengt kan legge inn bestilling mot betaling via Vipps.

Booking

Dersom boligselskapet har fellesarealer eller -eiendeler som eiere og beboere kan benytte seg av, er det ideelt for både styret og beboer om disse kan bookes online. For enkelt å kunne håndtere dette behovet, har vi utviklet en bookingløsning som inkluderer timebok og booking slik at beboer kan se når arealer eller eiendeler er ledig samtidig som man hindrer dobbeltbooking. Dersom det er bestemt at eksempelvis booking av tilhenger eller bakgård har en pris, kan styret enkelt legge inn krav om betaling i samme løsning. Betalingen skjer da via Vipps. 

Meningsmåling

Når mindre avgjørelser skal tas, er det kjekt å kunne involvere eiere og beboere over en lav terskel. Derfor har Naborom gjort det enkelt å publisere meningsmålinger som kan være med på å skape engasjement blant beboerne. Kanskje er det hensiktsmessig å undersøke hvilke datoer flest kan stille til dugnad for best mulig oppmøte, ev. skal det fattes en kollektiv beslutning om hva slags mat som skal serveres på fellessamlinger?